• سه شنبه ٧ آذر ١٤٠٢-١٨:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠١٦
عضو کمیسیون عمران مجلس:

مجلس ظرفیت حمایت از تشکیل نهادهای راهبر و پایشگر را دارد

اقبال شاکری در رویداد «تهران آینده، یک شهر یک برنامه» بر لزوم حمایت از تشکیل نهادهای سیاست گذار، راهبر و پایشگر، به منظور ارائه خدمات مورد نیاز جامعه و مردم تاکید کرده و گفت مجلس از ظرفیت لازم برای این حمایت برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رویداد «تهران آینده، یک شهر یک برنامه» با همکاری نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران، به مناسبت ۱۶ مین سالروز تصویب طرح جامع شهر تهران، در محل ساختمان شماره ۲ شورا، برگزار شد. 
در جریان برگزاری این رویداد، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس، ضمن تبریک هفته بسیج به دریا دلان بسیجی و نیروهای مقاومت بدون مرز سلیمانی، با اشاره به تشکیل نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه ای اظهار داشت: تشکیل این نهاد را مبارک می دانیم اما از مسئولان درخواست حمایت داریم تا این نهاد بتواند به حیات خود ادامه دهد. 
عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت اجرای سند طرح جامع شهر تهران از سوی نهادهای ذیربط و رویکرد برنامه هفتم برای همکاری و هماهنگی برای مدیریت شهر تهران تأکید کرد:  ما همگی در برنامه هفتم توسعه با این رویکرد کاملاً موافقیم و یکی از احکام برنامه این است که اجرای طرح در ابتدای هر سال به نتیجه برسد. برنامه ما این بود که طرح جامع شهری که وزارت راه و شهرسازی، شورا و شهرداری برای تهران تدوین کرده اند؛ در دیگر شهرها اجرایی کنیم.
وی افزود: برای مدیریت یکپارچه شهری، سه بار تا صحن رفتیم اما ارائه نشد؛ با این وجود از خیر این طرح نگذشتیم و در روز آخر طرح مدیریت یکپارچه شهری و اتحادیه شهرداران را توانستیم به جای خوبی برسانیم.
شاکری ادامه داد: در بخش مربوط به کمیسیون عمران مجلس، بر اساس یک اشتراک مساعی قوی، ۹۰ درصد احکام تصویب شده است. برای راهبری و پایش، همکاری همه ارکان نیاز است تا بتوان به نتیجه مطلوبی رسید.
او افزود: سئوال و درخواست ما از وزارت راه و شهرسازی این است که گزارش دهد علل انحراف طرح جامع شهری چیست و چرا ۳۰ درصد اجرایی شده و عدم اجرای آن به چه زمانی بازمی‌گردد.
شاکری با بیان اینکه با افتتاح و بریدن روبان‌ها طرح‌ها آغاز می شود، گفت: نباید پس از افتتاح مشکلات آغاز شود و هر بخشی کار خود را انجام دهد. ‌باید بستری فراهم شود تا بر اساس آن بتوان طرح‌های شهری آینده را تدوین کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس به تصویب اتحادیه شهرداران، اشاره و بیان کرد: حضور نهاد شورای عالی معماری شهری به عنوان جمع کننده نظرات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در ۵ شورای عالی متناظر تصویب شد که اتفاق خوبی در جهت یکپارچه سازی نظرات است. می توان از ظرفیت های موجود بهره برد. 
شاکری در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی این ظرفیت را دارد تا از تشکیل نهادهای سیاست گذار، هدایت گر، راهبر  و پایشگر حمایت کند تا بتوانند خدمات مورد نیاز کشور و جامعه را ارائه دهند.
وی درخصوص عملکرد و همکاری شورای شهر تهران با مجلس گفت: شورای شهر تهران در یک سال قبل عملکرد خوبی داشته و دو لایحه نیز به مجلس ارائه داده که نشان می‌دهد، مشارکت‌ها منشأ اثر خواهد شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: